Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

SocialnetworkShareActualidad no està disponible temporalment.

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

L’Ajuntament espera que la represa del nou canal ferroviari de València siga un “no parar” i “es complisquen els terminis”

L’alcalde en funcions, Giuseppe Grezzi, creu que “l’Estat té un deute amb la ciutat”

• Vista aèria de l'Estació del Nord i la platja de vies

30/07/2021

L’Ajuntament espera que la represa del nou canal ferroviari de València siga un “no parar” i “es complisquen els terminis” de la “inversió més rellevant de les pròximes dècades”. Així ho ha declarat el regidor de Mobilitat i alcalde en funcions, Giuseppe Grezzi, qui ha assistit en nom de l’Ajuntament a l’acte de presentació del projecte per part de la nova presidenta d’ADIF. El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) publicava ahir la informació pública del procés d’expropiació de terrenys per a la construcció del nou canal i de la segona fase del parc central.

 

El regidor de Mobilitat Sostenible i alcalde en funcions, Giuseppe Grezzi, ha mostrat la seua satisfacció i “alegria compartida amb la ciutadania perquè, finalment, s’enceten les obres de soterrament de les vies per eliminar eixa ferida que separa els barris i per completar les infraestructures”. Grezzi ha explicat que “l’Estat té un deute amb la ciutat de València com a tercera capital i perquè s’hi pot vore la llum al final del túnel de les obres, mai millor dit el túnel, perquè eixos túnels, la interconnexió entre les estacions del Nord i Sorolla facilitarà molt les connexions i millorarà molt la vida de la ciutadania”. L’alcalde en funcions espera que “a partir d’ací ha de ser un no parar, com li he traslladat a la nova presidenta d’ADIF i s’han d’anar complint els terminis. Si tot va bé, i esperem que així ho siga i vigilarem que siga així, podrem tindre un pulmó verd i unes infraestructures de qualitat”.

A l’acte ha assistit també el regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, qui creu que “és la inversió més rellevant de les pròximes dècades en la ciutat de València i volem transmetre el nostre agraïment i el nostre suport a la política de reactivació d’esta gran inversió”.

Per la seua banda, la nova presidenta d’ADIF, María Luisa Domínguez, ha explicat hui a València que el nou canal ferroviari té un cost de 437 milions d’euros i un termini d’execució de 51 mesos des de l’adjudicació de les obres. Domínguez, que ha palesat l’“enorme complexitat tècnica i d’enginyeria del canal d’accés ferroviari”, espera licitar les obres a principis de 2022 i adjudicar-les entre finals de 2022 i primers de 2023.

La presidenta d’ADIF ha avançat que, durant les obres, conviuran les obres en subterrani i l’ús de l’espai en superfície. Domínguez també ha anunciat que caldrà ampliar amb caràcter provisional l’estació Sorolla per tal que puga assumir el trànsit de línies d’alta velocitat fins a l’entrada en funcionament de la futura estació central, que serà subterrània. Amb el nou canal d’accés ferroviari s’alliberaran 600.000 metres quadrats de terrenys, dels quals 250.000 seran zona verda.

L’Ajuntament finançarà el 25% del cost del nou canal d’accés.

Recursos multimèdia

Veure àlbum complet en Flickr

Giuseppe Grezzi
Borja Sanjuán