Noticies - València

Tornar

L'Ajuntament de València amplia el contracte de teleassistència i acaba amb la llista d'espera

Isabel Lozano: "Millorem la qualitat de vida i l'autonomia de la gent major de la nostra ciutat"

Assistència 24 hores al dia els 365 dies de l'any

• Assistència 24 hores al dia els 365 dies de l'any

08/04/2021

La regidora de Servicis Socials de l'Ajuntament de València, Isabel Lozano, ha anunciat que este divendres la Junta de Govern Local aprovarà ampliar a 900 persones més el servici de teleassistència municipal de València, fet que comporta un augment del 15 per cent. D’esta manera s'augmentarà el nombre de persones a les quals el consistori atén i s’arribarà fins a un total de 6.900. Per dur endavant esta millora, l'Ajuntament farà una inversió de 31.500 euros. Amb esta mesura l'Ajuntament de València acaba amb la llista d'espera actual que té el servici de teleassistència, que se situava en les 800 sol·licituds pendents.

 

La regidora Isabel Lozano ha destacat la “importància que té este servei en la millora de la qualitat de vida i l'autonomia de la gent gran de la nostra ciutat. I, especialment de les que es troben en situació de vulnerabilitat, ja siga per edat, aïllament social o problemes de salut. Amb esta ferramenta potenciem la seua autonomia personal i la del seu entorn, i així facilitem la permanència en el seu domicili el major temps possible, mantenint per ells mateixos el control de la seua vida”.

La teleassistència és una prestació tècnica d'atenció, suport personalitzat i intervenció social, que funciona a través de la línia telefònica, amb un equip de comunicació i informàtic específic ubicat en un centre d'atenció social i en el domicili dels beneficiaris. A través d'un penjoll o polsera les persones usuàries poden entrar en contacte verbal amb un professional immediatament, i tenen assistència de manera ininterrompuda i permanent les 24 hores dels 365 dies de l'any, el que dóna resposta immediata i adequada a una crisi, situacions d'emergència, necessitat social, soledat o aïllament. Es tracta d’un servici professionalitzat i en contacte amb els servicis sanitaris, a diferència d’altres tipus de projectes.

“A més, cal recordar que este govern municipal ha ampliat les persones destinatàries que poden beneficiar-se d’este servici de teleassistència; i és que, a més de les persones majors de 65 anys, les persones amb diversitat funcional de més de 18 anys que, tot i tindre cobertes les seues necessitats bàsiques d'habitatge, alimentació, higiene personal i domicili, estiguen vivint soles o amb altres persones d'idèntiques característiques, també l’estan rebent”.

 

NOU CONTRACTE DOTAT AMB MÉS DE 9 MILIONS D’EUROS

 

D'altra banda, Lozano ha avançat que s'està preparant una nova contractació que incrementarà el nombre de beneficiaris en un 20% inicial passant de 6.000 a 7.200. I que, a més a més, es podria ampliar addicionalment en un 20% més de manera que el nombre de beneficiaris passaria a ser de 8.400 persones usuàries. Per a això, el pressupost que es destinarà passarà de ser de 6.468.384,00 euros a incrementar-se en un 40% i ser de 9.055.737,60 euros.

Recursos multimèdia

Isabel Lozano